Barter

Barter je směnný obchod, při kterém dochází ke výměně služeb nebo zboží za jiné služby nebo zboží. Tento druh obchodu byl v minulosti hojně využíván, zejména před zavedením peněz.

V oblasti internetového marketingu se barter může vyskytovat například ve formě výměny PR článků, bannerů nebo sdílení know-how.

Výhody barteru

Hlavní výhodou barterového obchodu je neovlivňování cash flow projektu a možnost šetření financí, což souvisí s principem marginalismu.

Nevýhody barteru

  • Někdy dochází k nadhodnocování vlastního produktu nebo služby ve srovnání s produktem nebo službou protistrany.
  • V praxi může být nákladné najít vhodného partnera pro barterový obchod, což může nakonec být dražší, než kdybychom například PR článek rovnou zaplatili.


Barter je tedy forma obchodu, která umožňuje výměnu služeb nebo zboží bez použití peněz. I když má své výhody, je důležité si být vědom i potenciálních nevýhod a pečlivě zvážit, zda je pro daný projekt nebo situaci vhodným obchodním přístupem.


–> Chcete marketing nebo se chcete dozvědět víc o našich službách? Podívejte na naše služby, případně nám rovnou napište nebo zavolejte a domluvíme si společnou schůzku.

15 minutová konzultace ZDARMA!

Zarezervuj si úvodní schůzku online ještě dnes.