Umělá inteligence v současné době otřásá celým světem online marketingu a každý z nás s nadšením hledá způsoby, jak ji co nejlépe využít, nebo se alespoň snaží držet krok s nejnovějšími trendy. Jak je to ale doopravdy? Má vůbec smysl používat AI? Je pro nás, „PPCčkáře“, vůbec užitečná? V tomto článku najdete vše, co lze v PPC vytvořit pomocí AI, ale taky co je naopak nesmysl a pár tipů na závěr. Ale pojďme na to.
Řekneme si ale ve zkratce co je vůbec AI
Umělá inteligence (UI, anglicky artificial intelligence – zkráceně AI) je inteligence projevovaná stroji, zejména počítači s vhodným programovým vybavením, a zároveň je to obor informatiky zabývající se tvorbou takových počítačových systémů. Ty řeší komplexní úlohy jako je rozpoznávání či klasifikace, např. v oblastech zpracování obrazu (ve formě pixelů) či zpracování psaného textu či mluveného jazyka (ve formě počítačového kódu), nebo plánování či řízení na základě zpracování velkých objemů
Nejlepší využití AI v PPC
Možná zklamu spoustu lidí, ale pravdou je, že nejlepší nástroje od AI už dávno využíváme. Můžeme je spatřit v automatickém biddování, interním systému cílení reklamy a tvorby publik, nebo třeba v vyhodnocování relevance klíčových slov a vyhledávacích dotazů. Za volnou shodou se skrývá přesně ten robot, který našim kampaním našeptává relevantní data. Upřímně řečeno, toto je ta nejlepší technologie, kterou můžeme v PPC využít. Takže pokud se za každou cenu snažíte držet tradičních manuálně řízených kampaní, zde bych rozhodně začal. Je čas se oprostit od strachů „black boxu“ a začít tyto strategie intenzivně testovat.
Skutečně nejlepší příležitosti jsou tak často přímo před našima očima.
Nebojte nemusíte ale zoufat. Existují samozřejmě i další možnosti jak využít AI v PPC. Pojďme si tedy říct jak efektivně využít AI v PPC:
– Psaní reklamních textů – Popisky a nadpisky do RSA.
– Hledání klíčových slov – Inspirace a kontrola.
– Tvorba grafiky – Tvorba za základě vstupních informací
– Analýza a automatizace – Psaní skriptů a funkcí například Google sheet tabulek.
Analýza a automatizace s AI
Zvláště pokud se v Excelu či Google Sheets nevyznáte až tak dobře, může být AI skutečně hodným pomocníkem. Umí pro vás vytvořit téměř cokoli, co potřebujete. Vše tedy závisí na kvalitě vašeho zadání. V každém případě vám ale alespoň poradí, jak na to.
Nebo pokud potřebujete, pomůže vám i ze scripty. Stačí jen zadat plnohodnotné informace, co chcete vytvořit.
Psaní reklamních textů
Jak ideálně nejrychleji vytvořit reklamní texty jako profík pomocí AI? Mám pár bodů, které by se neměly přeskakovat.
– Dejte AI brief
– Upřesněte podklady
– Určete styl
– Vytvářejte univerzální promty
Tvorba reklamních textů pomocí AI
Ideální je si vytvořit nějaký univerzální prompt, který AI zadáte vždy před tím, než od ní budete chtít generovat texty. Z mé zkušenosti AI poté podává opravdu o něco lepší výsledky. A hlavně se nedostanete do situace, kdy jste zapomněli předat nějaká data a pak musíte začínat znovu a znovu.
Takový brief promt může vypadat třeba takto:
Jsi zkušený odborník na digitální
marketing. Toto je popis produktu a
cílové skupiny:
Téma: [Doplň]
Tón: [Doplň]
Cílová skupina: [Doplň]
Název obchodu: [Doplň]
Unikátní prodejní argumenty: [Doplň]
Brand produktu: [Doplň]
Název produktu: [Doplň]
Popis [Doplň]: [Doplň]
Pečlivě si všechny informace prostuduj,
zapamatuj si je a odpověz pouze „ano“.
Poté už můžeme přistoupit přímo k tvorbě samotných reklamních textů. Na používám takovíto promt:
Jako zkušený odborník na digitální marketing
vytvoř poutavé RSA pro Google Ads. Napiš [počet
nadpisů] různých nadpisů, každý maximálně
[počet znaků] znaků dlouhý, a [počet popisů]
popisy, každý maximálně [počet znaků] znaků
dlouhý.
RSA reklama by měla obsahovat praktické i
emoční argumenty, aby vzbudila zájem a přivedla
více prodejů. Také by měla [doplň další cíl].
RSA musí být vytvořena tak, aby se odlišila od
ostatních reklam ve vyhledávání na Googlu.
Buď co nejvíce kreativní a poutavý, abys přilákal
cílové publikum a zvýšil míru prokliku. Pamatuj,
že každý nadpis může mít nejvíce [počet znaků]
znaků a každý popis může mít nejvíce [počet
znaků] znaků.
Poté už jen vybíráte, co se vám hodí. Určitě bych AI bral pouze jako pomocníka a inspiraci. Myslím si, že byste neměli nikdy používat text generovaný 100% z AI nebo ChatGPT. Existuje spousta věcí, které AI zatím prostě nedělá, zatím. Například, i když ji omezíte na počet znaků, tento limit často nedodržuje – a to bohužel i v placené verzi.
AI nástroje které můžete využít
Nejvíce se nám osvědčily tyto nástroje.
– Dall-E 2 – Úprava a dokreslení obrázků
– BigJpg.com – Zvětšení obrázků v malém rozlišení
– ChatGPT – Generování textu
– Remove.bg – Odstranění pozadí a objektů z obrázku
Máme seznam asi 30 různých TOP AI nástrojů, které používáme, ale nemůžeme je sem všechny uvádět. Takže pokud máte zájem o tento seznam, napište nám a rádi vám ho zašleme, včetně menších komentářů a našich tipů.
Sebere nám tedy AI práci?
AI je jednoduše jenom nástroj, ale nesmírně dobrý nástroj. Každopádně, zatím má své limity a proto si jednoznačně myslím, že nám práci nesebere. Určitě je ale potřeba se dále zabývat AI a nezůstat pozadu. Každý den vznikají nové nástroje a otevírají se nám nové možnosti. Proto bychom měli zkoušet a jak my, PPCčkaři, to umíme nejlépe, testovat, testovat a testovat.