To nejlepší z PPC Restartu 2023 – Nadupaný program – AI, Videorekama, GA4 a spoustu dalšího

Zase po roce na konci května proběhl PPC restart 2023, na kterém jsme nesměly chybět ani my. Tento rok byl opravdu našlapaný zajímavostmi! A my jsme pro vás vybraly to nejlepší z celého PPC restartu. Tak pojďme na to.

PPC restart 2023 - Ani my nechyběly.
PPC restart 2023 – Ani my nechyběly.

Matouš Ledvina a jeho efektivní marketing pomocí AI

Konferenci PPC Restart 2023 zahájil svou fascinující prezentací Matouš Ledvina, expert z Googlu. Umělá inteligence (AI) se v poslední době stala žhavým bodem diskusí . Přesto Matouš v úvodní části svého vystoupení zdůraznil, že umělá inteligence je něčím, s čím se v našem každodenním životě setkáváme už léta – ať už v Google Maps, když hledáme optimální trasu do zaměstnání, v našich smartphonech, když procházíme fotografie, nebo při řízení reklamních účtů v Google Ads.

AI se stává základním pilířem pro zvyšování efektivity marketingových aktivit – tímto tvrzením se Google snaží poslední dobou naše myšlení ovlivnit, a tím otevřít dveře pro další automatizaci. A zdá se, že na základě čísel mají pro své tvrzení poměrně silné opodstatnění. Podle výzkumu společnosti McKinsey, 70 % firem, které implementovaly AI, zaznamenalo nárůst příjmů a současně 28 % z nich hlásí snížení nákladů. K tomu přidejme, že adopce AI v roce 2022 byla 2,5x vyšší než v roce 2017, což jasně ukazuje, že trend umělé inteligence je na vzestupu. To umožňuje odborníkům zaměřit se na oblasti, v nichž jsou silnější než umělá inteligence. Největší úspěch dosáhneme, když AI poskytneme kvalitní data. Pokud necháme AI, aby se zabývala procesem zpracování dat, naše úloha se poté soustředí na co nejefektivnější interpretaci výsledků.

Lukáš Hvizdoš a jeho škálování PMAX kampaní

Lukáš Hvizdoš nás nadchl svou přednáškou o kampani Performance Max, která se stala jednou z nejzajímavějších součástí konference, jelikož kampaň PMax je fenomén, který drží vzhůru každého specialista na PPC.

Lukáš říkal, že klíčem k úspěšnému rozšiřování PMax kampaně jsou pět základních prvků: signály z publika, použití assetů, struktura kampaní, experimentování s názvy produktů a hodnocení vlivu změn v kampaních.

Signály z publika: Pro rozšiřování kampaně je výhodné zaměřit se na širší publikum, což může vést k lepšímu návratu z investic do reklamy (ROAS). Užší publikum naopak může snížit ROAS, což může omezit kampaň. První krokem by mělo být využití vlastních dat a po ukončení fáze učení se postupně začít orientovat na širší signály.

Assets: Je potřeba testovat proti sobě feed only kampaně a kampaně ze všemi podklady. Feed only kampaně mají  většinou lepší ROAS než full podklad kampaně, ale zásah je zase výrazně menší.

Struktura kampaně: Je doporučené minimalizovat počet PMax kampaní (záleží na velikosti e-shopu), efektivně využívat uživatelské štítky a práce s nimi. Ty lze využít například pro bestsellery, drahé produkty, levné produkty a produkty bez prokliků. Je důležité eliminovat skupiny produktů, které nesplňují stanovené cíle.

Experimentování s názvy produktů: Název je nejvýznamnějším atributem produktu. Je důležité testovat klíčová slova, umístění jednotlivých atributů (klíčové slovo | barva | rozměry atd.) a délku názvů.  Stačí prý použít selský rozum – nerozpoznatelný objekt na fotografii produktu společně s chybějícím klíčovým slovem v názvu pravděpodobně nezajistí prokliknutí.

Analýza výsledků: V 6clickz využívají vlastní nástroj Scarabaeus, ale pro většinu účelů postačuje použití samotných Google Ads a tabulek.

Ondřej Sláma a jeho uvažování nad YouTube reklamou.

Ondřej představil nový přístup k YouTube kampaním, který zahrnuje méně “online-digitálního” uvažování a více mediálního, podobně jako u televizní reklamy. Diskutoval o tom, jak se pozornost, kterou značce věnujeme, odráží v jejím zapamatování. Tento koncept je také spojen s množstvím pozornosti, kterou různé typy médií získávají, rozdíly v výsledcích kampaní založených na nákladech za zhlédnutí (CPV) a nákladech za tisíc zobrazení (CPM), a také na co si dát pozor při targetování. Ondřej také poukázal na proměnlivost cen v závislosti na sezónnosti a zdůraznil, že bychom neměli podceňovat význam frekvence a umístění reklam.

André Heller – GA4 to prostě musíte znát.

André se zabýval vysvětlením nových principů analytiky v rámci GA4. Jeho přednáška nebyla omezena jen na teorii – nabídl nám praktické rady a pokyny, jak efektivně využívat GA4 při vytváření reportů a prozkoumávání dat. Přechod k analytice založené na událostech, což je základní kámen GA4, nám umožňuje získat lepší pochopení o tom, jak uživatelé interagují s našimi webovými stránkami a jakým způsobem se na nich pohybují. Zkrátka, André nám představil kontrasty mezi starší verzí Universal Analytics (UA) a novějším GA4.

PPC - marketingová agentura grou.cz

–> Chcete marketing nebo se chcete dozvědět o PPC? Podívejte na naše služby, případně nám rovnou napište nebo zavolejte a domluvíme si společnou schůzku.

David Janoušek & Jan Janoušek – SATO – Jak přemýšlet nad stavbou Google ADS

SATO aneb ve zkratce se jedná o kombinaci typů a strategii kampaní při jejich samotném vytváření. Bratři Janouškovy se tak snažili vysvětlit, jaká je ideální a nejlepší struktura kampaní, napříč všemi úrovněmi rozpočtů.

Celou prezentaci nám rozdělili do 4 kapitol.

Kapitola I: Hagakure

– Používání DSA – dynamických reklam ve vyhledávání. 
– Používání RSA – responzivní reklamy ve vyhledávání .
– Použití chytrých nabídek automatických nabídek. (maximalizace hodnoty konverzí nebo maximalizace konverzí)
– Použití volné shody ve svých KW.

Kapitola II: Royal Berl + Royal Shop

– Ideální přístup pro získání levných kliků.
– Všechny nastavení jsou totožné jako v kapitole I. Jediné co se v této strategii mění, je použití chytrých nabídek. Kde místo maximalizace konverzí využívají maximalizace prokliků s nastavenou maximální CPC.

Kapitola III: Keyword champions

– Kampaň obsahující nejlepší klíčová slova z obouch kapitol.
– Hlavně se musí přidat KW ve shodě, ve které nejlépe fungovaly.

SATO: Last chapter

– Musí se vybrat ideální klienti pro tyto kampaně (většinou robustní kampaně ze zastaralou manuální strategií, na kterou často nemáme dost času).
– Hlavně Začít tyto strategie používat!

Ladislav Vitouš jak vidí AI pro PPC

Ladislav myslí, že AI nám může poskytnout pomoc při psaní textů reklam (což je zvláště užitečné u RSA), objevování nových klíčových slov, tvorbě vstupních stránek a při analýze a automatizaci (například skripty pro Google Ads nebo vzorečky do tabulek). Kromě těchto aspektů, Ladislav upozorňuje, že hlavní oblasti, kde je AI v PPC bidding, zahrnují nabídkování, cílení reklam, vytváření publik a posouzení relevanci klíčových slov a vyhledávacích dotazů.

Psaní textu pomocí AI.

Při psaní reklamních textů se můžeme setkat s mnoha výzvami. Na první pohled to může vypadat snadno, ale v realitě to není tak jednoduché. AI nemá povědomí o značce, jejích produktech, jejím komunikačním stylu nebo o cílové skupině. Důležitým krokem je tedy pečlivě připravit zadání pro AI, než specifikujeme, jaký text chceme získat. Kvalita výstupu je přímo úměrná kvalitě zadání. Toto nás vede k zásadní otázce: Neměli bychom raději tradičním způsobem vytvořit 15 jedinečných nadpisů, než se snažit vymyslet perfektní zadání pro AI?

PPC restart 2023 – stálo to za to?

Jednoduše řečeno, kdo nebyl, prohloupil. Ročník 2022 byl z pohledu obsazenosti opravdu náročný. Bylo to doslova hlava na hlavě. Je skvělé, že pořadatelé naslouchají a po roce jsme se sešli na novém místě. Musím říci, že program, jídlo i atmosféra byly famózní. Je skvělé spojit příjemné s užitečným a to se zde určitě povedlo. Já osobně už vyhlížím ročník 2024 a doporučuji všem, kdo se zajímají o PPC a svět online marketingu, aby udělali to samé.

PS. Samozřejmě jsme zase nic nevyhráli 😫😂

–> Chcete marketing nebo se chcete dozvědět o PPC? Podívejte na naše služby, případně nám rovnou napište nebo zavolejte a domluvíme si společnou schůzku.

Chcete pomoci s reklamou pro vaši firmu? Neváhejte nás kontaktovat! Rádi vám pomůžeme. ↓↓↓

Chcete nezávaznou schůzku?

Tak na co čekáte, napište nám!

Chcete nezávaznou schůzku?

Tak na co čekáte, napište nám!

15 minutová konzultace ZDARMA!

Zarezervuj si úvodní schůzku online ještě dnes.