Jak efektivně využít AI v PPC

Umělá inteligence v současné době otřásá celým světem online marketingu a každý z nás s nadšením hledá způsoby, jak ji co nejlépe využít, nebo se alespoň snaží držet krok s nejnovějšími trendy. Jak je to ale doopravdy? Má vůbec smysl používat AI? Je pro nás, “PPCčkáře”, vůbec užitečná? V tomto článku najdete vše, co lze v PPC vytvořit pomocí AI, ale taky co je naopak nesmysl a pár tipů na závěr. Ale pojďme na to.

Nejlepší využití AI v PPC

Možná zklamu spoustu lidí, ale pravdou je, že nejlepší nástroje od AI už dávno využíváme. Můžeme je spatřit v automatickém biddování, interním systému cílení reklamy a tvorby publik, nebo třeba v vyhodnocování relevance klíčových slov a vyhledávacích dotazů. Za volnou shodou se skrývá přesně ten robot, který našim kampaním našeptává relevantní data. Upřímně řečeno, toto je ta nejlepší technologie, kterou můžeme v PPC využít. Takže pokud se za každou cenu snažíte držet tradičních manuálně řízených kampaní, zde bych rozhodně začal. Je čas se oprostit od strachů “black boxu” a začít tyto strategie intenzivně testovat.

Skutečně nejlepší příležitosti jsou tak často přímo před našima očima.

Nebojte nemusíte ale zoufat. Existují samozřejmě i další možnosti jak využít AI v PPC.

Psaní reklamních textů – Popisky a nadpisky do RSA.
Hledání klíčových slov – Inspirace a kontrola.
Tvorba grafiky – Tvorba za základě vstupních informací
Analýza a automatizace – Psaní skriptů a funkcí například Google sheet tabulek.

PPC - marketingová agentura grou.cz

Analýza a automatizace s AI

Zvláště pokud se v Excelu či Google Sheets nevyznáte až tak dobře, může být AI skutečně hodným pomocníkem. Umí pro vás vytvořit téměř cokoli, co potřebujete. Vše tedy závisí na kvalitě vašeho zadání. V každém případě vám ale alespoň poradí, jak na to.

Nebo pokud potřebujete, pomůže vám i ze scripty. Stačí jen zadat plnohodnotné informace, co chcete vytvořit.

Psaní reklamních textů

Jak ideálně nejrychleji vytvořit reklamní texty jako profík pomocí AI? Mám pár bodů, které by se neměly přeskakovat.

– Dejte AI brief 
– Upřesněte podklady 
Určete styl 
Vytvářejte univerzální promty 

Tvorba reklamních textů pomocí AI

Ideální je si vytvořit nějaký univerzální prompt, který AI zadáte vždy před tím, než od ní budete chtít generovat texty. Z mé zkušenosti AI poté podává opravdu o něco lepší výsledky. A hlavně se nedostanete do situace, kdy jste zapomněli předat nějaká data a pak musíte začínat znovu a znovu.

Takový brief promt může vypadat třeba takto:

Jsi zkušený odborník na digitální
marketing. Toto je popis produktu a
cílové skupiny:
Téma: [Doplň]
Tón: [Doplň]
Cílová skupina: [Doplň]
Název obchodu: [Doplň]
Unikátní prodejní argumenty: [Doplň]
Brand produktu: [Doplň]
Název produktu: [Doplň]
Popis [Doplň]: [Doplň]
Pečlivě si všechny informace prostuduj,
zapamatuj si je a odpověz pouze “ano”.

Poté už můžeme přistoupit přímo k tvorbě samotných reklamních textů. Na používám takovíto promt:

Jako zkušený odborník na digitální marketing
vytvoř poutavé RSA pro Google Ads. Napiš [počet
nadpisů] různých nadpisů, každý maximálně
[počet znaků] znaků dlouhý, a [počet popisů]
popisy, každý maximálně [počet znaků] znaků
dlouhý.
RSA reklama by měla obsahovat praktické i
emoční argumenty, aby vzbudila zájem a přivedla
více prodejů. Také by měla [doplň další cíl].
RSA musí být vytvořena tak, aby se odlišila od
ostatních reklam ve vyhledávání na Googlu.
Buď co nejvíce kreativní a poutavý, abys přilákal
cílové publikum a zvýšil míru prokliku. Pamatuj,
že každý nadpis může mít nejvíce [počet znaků]
znaků a každý popis může mít nejvíce [počet
znaků] znaků.

Poté už jen vybíráte, co se vám hodí. Určitě bych AI bral pouze jako pomocníka a inspiraci. Myslím si, že byste neměli nikdy používat text generovaný 100% z AI nebo ChatGPT. Existuje spousta věcí, které AI zatím prostě nedělá, zatím. Například, i když ji omezíte na počet znaků, tento limit často nedodržuje – a to bohužel i v placené verzi.

AI nástroje které můžete využít

Nejvíce se nám osvědčily tyto nástroje.

– Dall-E 2 – Úprava a dokreslení obrázků
– BigJpg.com  – Zvětšení obrázků v malém rozlišení
– ChatGPT – Generování textu
– Remove.bg – Odstranění pozadí a objektů z obrázku

Máme seznam asi 30 různých TOP AI nástrojů, které používáme, ale nemůžeme je sem všechny uvádět. Takže pokud máte zájem o tento seznam, napište nám a rádi vám ho zašleme, včetně menších komentářů a našich tipů.

Sebere nám tedy AI práci?

AI je jednoduše jenom nástroj, ale nesmírně dobrý nástroj. Každopádně, zatím má své limity a proto si jednoznačně myslím, že nám práci nesebere. Určitě je ale potřeba se dále zabývat AI a nezůstat pozadu. Každý den vznikají nové nástroje a otevírají se nám nové možnosti. Proto bychom měli zkoušet a jak my, PPCčkaři, to umíme nejlépe, testovat, testovat a testovat.

Chcete pomoci s reklamou pro vaši firmu? Neváhejte nás kontaktovat! Rádi vám pomůžeme. ↓↓↓

Chcete nezávaznou schůzku?

Tak na co čekáte, napište nám!

Chcete nezávaznou schůzku?

Tak na co čekáte, napište nám!

15 minutová konzultace ZDARMA!

Zarezervuj si úvodní schůzku online ještě dnes.