Startujete svou cestu s čerstvým instagramovým profilem? Zpočátku může být počet vašich sledujících malý, což může působit odstrašujícím dojmem. V tomto článku vám ukážeme, jakými metodami můžete svůj účet rychle a efektivně posunout vpřed.
Od základů k úspěchu: Co na Instagramu opravdu zabírá?
Instagram je platforma, která dává přednost vizuální prezentaci a stala se oblíbenou volbou pro oslovení mladší generace. Aby značka na Instagramu skutečně zapůsobila, musí její obsah odrážet určitou estetickou kvalitu. Když začínáme s novým Instagramovým profilem , naším hlavním cílem je identifikovat a ukázat nejnovější trendy v odvětví. Naším dalším cílem, je vytvoření věrné komunity sledujících, kteří budou mít chuť pravidelně se vracet a procházet si nový obsah.
Následně vytvořit obsahové strategie – klíčový krok, při kterém se rozhodneme, jaký obsah budeme sdílet a jak efektivně doručíme tento obsah co největšímu publiku.
V rámci Instagramové strategie se soustředíme na několik hlavních pilířů, které zároveň zdůrazňují unikátní hodnoty značky. Například:
- Vysoká kvalita materiálů
- Autentický český výrobek
- Inovativní design
- Vhodný poměr cena/kvalita
- Zdroj inspirace pro zákazníky
- Užitečné rady a tipy pro spotřebitele.
Na Instagramu se můžeme zaměřit na prezentaci výrobků v autentickém prostředí, ukazujíc produkty přímo v domácnostech a v interakci s lidmi. Produkty byste měli představovat nejen jako praktické fungující zboží, ale například i jako interiérové nebo módní doplňky. Klást důraz na prvotřídní luxusní kvalitu, ale i přesto skvělou cenou dostupnost. Komunikace na Instagramu je silně zaměřená na vizuál, tedy na to nesmíte zapomenout klást velký důraz právě na grafiku a celkovou vizáž!
Jak rozjet účet na Instagramu od 0?
V následující sekci vám odhalíme specifické kroky, pomocí kterých dosahujeme toho, aby náš vytvořený obsah zasáhl co nejširšího publiku a získal tak zaslouženou pozornost.
Využijte stávající sociální sítě k oslovu vaší komunity fanoušků.
Pokud máte již na některé síti vybudovanou fanouškovskou základnu, musíte jí využít. Například můžete na této sítí vytvořit několik příspěvků, kde vypíchnete lákavé aspekty vašeho Instagramu jako jsou například – jedinečný design nebo svěží inspirace a novinky. Nezapomeňte připojit i url pro pohodlný přechod fanouška na IG. Je velmi dobré také zapojit placenou reklamu, ta vám dokáže pomoci oslovit většinu vašich fanoušků a nespoléhat se tak pouze na organický dosah, který bývá 3-9% vašeho publika.
Motivujte skrze zajímavé soutěže
Jednou z nejlepších možností, kterou můžete udělat, pokud vám to produkt a rozpočet dovolí, je zapojit soutěž. Ideálně hned v prvních třech týdnech po spuštění Instagramu. Opět je velmi dobré takovou soutěž podpořit placenou reklamou, která vám pomůže dosáhnout většího dosahu a interakcí a zároveň také rozjet organický dosah příspěvku. Taková soutěž může vypadat například takto:
Dejte si ale pozor na pravidla soutěže na komunitní Instagramu. Raději si vše pořádně přečtěte, aby jste nebyli zaskočeni. Facebook podmínky naleznete zde.
Máme pro vás souhrn toho co se na Fb a na IG může a nemůže, ale pozor, je to orientační. Podmínky se často mění, proto doporučuji si vše ověřit.
Zapojte influencery do vaší strategie.
Skvělým krokem je zapojit influencery. Nemusí to být hned obrovští influenceři se stovkami tisíc sledujícími. Zkuste klidně oslovit menší influencery a nabídněte jim barterovou spolupráci.
Skvělou příležitostí jsou takzvaní nano influenceři. Často si vytvářejí hlubší a osobnější vztahy se svými sledujícími, což se projevuje vysokým zapojením jejich komunity. Navíc jsou často ochotnější spolupracovat s značkami, které na Instagramu teprve získávají svou pozici. Díky těmto spolupracím vám influencer partneři mohou přinést stovky nových sledujících.
Zaměřte se na ty, kteří se na Instagramu věnují právě vašemu oboru a příbuzným tématům. Například pro ložní prádlo mohou být ti, kteří se věnují bytovému designu, mají zájem o témata spojená s domácností, renovací či stavbou svých obydlí, nebo upřednostňují zdravý životní styl s důrazem na kvalitní spánek.
Nezapomínejte na sílu offline komunikace.
Kromě digitálního světa tu máme taky tradiční offline komunikační kanály. Skvělou příležitostí získávání nových fanoušku může být, například vkládaní speciálně vytvořených letáku do odeslaných zásilek. Letáky mohou informovat zákazníky o nově vzniklém instagramovém profilu, kde mohou objevit další inspiraci, podrobnější informace o produktech a získat pravidelné aktualizace o novinkách.
Na cestě neustálého růstu.
Založit a efektivně rozjet instagramový účet od samotných základů vyžaduje úsilí, ale s jasnou vizí a strategií to není nemožné. Tajemstvím úspěchu je identifikace a využití unikátních vlastností značky a stavění komunikace právě na těchto silných stránkách.