Long tail (dlouhý ocas) je termín používaný v digitálním marketingu k popisu specifických, méně vyhledávaných klíčových slov, které tvoří větší část internetových vyhledávání.
Výraz pochází z konceptu dlouhého ocasu v distribuci, který popisuje jev, kdy malý počet populárních položek tvoří menší část celkové poptávky, zatímco velký počet méně populárních položek tvoří většinu.
Když to přeložíme do kontextu SEO (Search Engine Optimization), long tail klíčová slova jsou specifická, často víceslovná klíčová slova, která jsou méně vyhledávaná. Na první pohled se může zdát, že tyto méně vyhledávané fráze nejsou příliš hodnotné, ale opak je pravdou. Long tail klíčová slova mohou být pro vaše SEO úsilí velmi efektivní, protože jsou obvykle spojena s konkrétnějším záměrem vyhledávání, což zvyšuje šanci na konverzi.
Takže pokud chcete vylepšit svou SEO strategii, nesoustřeďte se pouze na ta nejpopulárnější klíčová slova. Také se podívejte na dlouhý ocas klíčových slov, které vaši návštěvníci mohou používat. Long tail může být cestou k úspěchu.
–> Chcete marketing nebo se chcete dozvědět o PPC něco víc? Podívejte na naše služby, případně nám rovnou napište nebo zavolejte a domluvíme si společnou schůzku.