Typy shody klíčových slov
Typy shody klíčových slov určují, jak přesně se klíčová slova musí shodovat s vyhledávacím dotazem uživatele, aby se reklama zobrazila. Existují tři hlavní typy shody: volná shoda, frázová shoda a přesná shoda. Každý typ má jiné parametry, které ovlivňují, jak se reklama zobrazí.
Volná shoda:
- Reklama se zobrazí, pokud vyhledávací dotaz obsahuje slova, která jsou podobná vašemu klíčovému slovu, nebo pokud dotaz obsahuje související slova.
- Je to nejširší typ shody, což znamená, že reklama se může zobrazit na širším spektru vyhledávacích dotazů.
Příklad:
klíčového slova:cestovní pojištění
Možné aktivující dotazy: „levné cestovní pojištění“, „pojištění na dovolenou online“, „nejlepší pojistka na cesty“
Frázová shoda:
- Reklama se zobrazí, pokud vyhledávací dotaz obsahuje přesně vaši frázi nebo pokud dotaz obsahuje vaši frázi s dalšími slovy na začátku nebo na konci.
- Je to střední typ shody, který umožňuje cílení na přesnější fráze a zároveň zachovává určitou flexibilitu.
Příklad:
Klíčové slovo se zadává v uvozovkách:"levné letenky"
Možné aktivující dotazy: „koupit levné letenky“, „levné letenky do Paříže“, „nejlevnější levné letenky“
Přesná shoda:
- Reklama se zobrazí, pokud vyhledávací dotaz obsahuje přesně vaše klíčové slovo nebo pokud dotaz obsahuje blízké varianty klíčového slova.
- Je to nejužší typ shody, který umožňuje cílení na přesné vyhledávací dotazy.
Příklad:
Klíčové slovo se zadává v hranatých závorkách:[luxusní hodinky]
Možné aktivující dotazy: „luxusní hodinky“, „Luxusní Hodinky“ (drobný překlep se může tolerovat například „Luxusní Hodnky“)