Jak efektivně používat hashtagy ke zlepšení viditelnosti na Instagramu!

V tomto článku vám nabídneme ucelený průvodce pro taktické využívání hashtagů na platformě Instagram, zahrnující příspěvky, příběhy a IGTV. Seznamíme vás s tím, jak vybrat vhodné hashtagy, určit jejich optimální počet a správně je zařadit do vašeho obsahu pro dosažení maximálního účinku.

Jaký je význam hashtagů na Instagramu? Instagram jako platforma nabízí omezené vyhledávací funkce a jedním z efektivních způsobů, jak zvýšit vaši viditelnost a získat více sledovatelů, je právě použití hashtagů. Hashtagy umožňují vašemu obsahu proniknout do různých vyhledávání vaší cílové skupiny a pomáhají uživatelům objevit vaše příspěvky.

Jaký je limit hashtagů?

U běžných příspěvků na Instagramu (a IGTV) můžete vložit až 30 hashtagů, a to buď do názvu nebo komentáře. Každý další hashtag po třicátém již nebude zahrnut do vyhledávání. U příběhů na Instagramu můžete využít maximálně tři hashtagy. Můžete použít jednu hashtagovou nálepku nebo přidat tři do textového pole. Jak tedy pracovat s hashtagy Nemůžeme předpokládat, že každý hashtag bude mít stejný dopad. Klíčem je mít strategii pro výběr a kombinování hashtagů.

Jaký je tedy ideální počet hashtagů? Maximální limit je 30, ale obvykle je dostatečné použít polovinu. Možná vám napadne hned několik, ale jak přijít na 15 efektivních hashtagů?

Klíčem k úspěchu je mix různě populárních hashtagů. Doporučujeme zadat první relevantní slova do vyhledávání hashtagů a prohlédnout si nabízené možnosti. U každého navrženého hashtagu uvidíte počet příspěvků, které jej obsahují. Doporučujeme vytvořit kombinaci relevantních hashtagů s různou mírou popularity.

Vyberte tři až pět velmi oblíbených hashtagů. Ty mají kolem 300 000 až 1 milionu příspěvků. Cokoli více nad 1 milionem pro vás obecně není relevantní, protože je obsah tak přesycen, že zapadnete do bažiny příspěvků.

Pak vyberte tři až pět středně populárních hashtagů. Toto jsou hashtagy, které spadají do rozmezí 80 000–300 000.

A nakonec zvolte tři až pět specializovaných hashtagů. Ty by měly být velmi přesně cíleny na vaše odvětví, na to, co děláte, jaké řešení poskytujete a co váš zákazník chce.

Nezapomeňte přidat jeden nebo dva brandové hashtagy(vaší značky).

Vybírejte pečlivě. Klíčem k úspěchu je najít relevantní hashtagy pro vaši firmu.

A kam hashtagy umístit?

Teď, když máte jasno v počtu a typu hashtagů pro váš příspěvek, vyvstává další otázka – kam je umístit? Do titulku nebo do komentáře, má to význam?

Podle některých studií se zdá, že mírná převaha je na straně umístění do titulku. Někteří uživatelé však preferují vložení do komentáře pod příspěvkem, aby tak byly hashtagy méně nápadné. Algoritmus Instagramu neřeší, kde jsou vaše hashtagy umístěny. Umístění také nijak nerozhoduje o výsledcích ve vyhledávání. Obě strategie tedy mají své opodstatnění. Je to tedy více o osobní volbě a estetickém cítění.

Teď, když máte jasno v počtu a typu hashtagů pro váš příspěvek, vyvstává další otázka – kam je umístit? Do titulku nebo do komentáře, má to význam?

Podle některých studií se zdá, že mírná převaha je na straně umístění do titulku. Někteří uživatelé však preferují vložení do komentáře pod příspěvkem, aby tak byly hashtagy méně nápadné. Algoritmus Instagramu neřeší, kde jsou vaše hashtagy umístěny. Umístění také nijak nerozhoduje o výsledcích ve vyhledávání. Obě strategie tedy mají své opodstatnění. Je to tedy více o osobní volbě a estetickém cítění.

Nejdůležitější je ale začít, dá si s hashtagy tu práci a manuálně si projít ty nejzajímavější. Udělat si strategii, kterou budete replikovat dále. Nám se vyplatilo použít 5x globální hashtag odpovídající naší značce a 3x bradový hashtag a zbývá zhruba 7-10 variabilních hashtagů, které měníme vždy tématicky. 

Tak se na to vrhněte! Přejeme hodně štěstí na cestě za získáním co nejvíce fanoušků!


–> Chcete marketing nebo se chcete dozvědět o správě sociálních sítí něco víc? Podívejte na naše služby, případně nám rovnou napište nebo zavolejte a domluvíme si společnou schůzku.

Chcete pomoci s reklamou pro vaši firmu? Neváhejte nás kontaktovat! Rádi vám pomůžeme. ↓↓↓

Chcete nezávaznou schůzku?

Tak na co čekáte, napište nám!

Chcete nezávaznou schůzku?

Tak na co čekáte, napište nám!

15 minutová konzultace ZDARMA!

Zarezervuj si úvodní schůzku online ještě dnes.